Sunday, August 14, 2011

Akhirnya....

"esok awak test kete ea.. " terkedu aku mendengar ayat dari en.din..walaupun aku dah mengagak yang aku akan test dalam mase terdekat nih...tapi bukan esok!..oh no..en.din bagitau lambat..kenape..? hati aku menjerit..mulut amoi tu mmg masin lar..

"nanti sy minta en.din u test same dengan sy esok..tak pon en.din nnti jumpe u ckp esok test same dengan saya.." kate amoi dengan loghat cina sambil gelak..aku hanya tersenyum pahit..

"tak mau lar amoi"

"kite kan belajar same-same..test mesti same-same ma"..aku terdiam..btol jugak..tapi kenape en.din tak cakap ape2 pon pasal test..

suara ami masih lagi terngiang2 di telinga..mmg masin..huh!..aku ubat kerisauan di hati berbual dengan kak sarah y dah lulus test jpj kete..kak sarah mendoakan aku lulus test esok..amiin..

"jumaat test moto pulak ea.." blom pon hilang risau test esok..dtg lagi 1 berita test moto pulak..buat aku makin tak bole senyum...risau bukan kepalang lagi..tak bole duduk diam...huh..

"jgn risau..kak sarah bole buat..ko mesti bole punye.."kate ina..cuba menghilangkan resah yang bermaharajaleladi hati aku..

mengenangkan esok test..aku jadi mcm kucing nak beranak..mula nak menangis..jadi tak keruan...

"Ya Allah..esok aku test jpj kereta ya Allah..Kau permudahkanlah urusan ku pada hari esok..permudahkan aku untuk lulus ya Allah..tapi jika engkau berkehendak sebaliknya..ikhlas hati aku untuk menerima ketentuan dari MU ya Allah..Kau lembutkanlah hati JPJ yang akan test aku esok ya ALLAH.." aku menangis semahu-mahunya.."hanya Engkau shj yang bole menolong aku pada hari esok..tiada tempat lain untuk aku mengadu ya ALLAH..Kau yang maha mengetahui apa yang terbuku di hati ku ini..tenangkan hati ku semasa test jpj esok ya ALLAH..hanya kepadaMu aku berserah.."

hari y ditunggu tiba.alhamdulillah semuanya berjalan lancar..wlaupun kene marah dengan JPJ..tpi tak kesah la weh..da lulus..hehe..

Alhamdulillah..lulus test JPJ kereta n moto..terima kasih tenaga pengajar Syarikat Pusat Latihan Memandu Segamat...teringat cikgu2 yang sporting n tak sporting..hoho..

yang paling penting sekali aku da kota kan janji aku..aku lulus test JPJ without repeat.. =)

No comments: